|
Nadácia Vlada Kulíška
Počuť srdcom
2% z daní
nepočujúcim deťom
IČO: 34072713, právna forma – nadácia
Holého 16, Trenčín, 032-6582363
www.kulisek.slovanet.sk
Nadácia Vlada Kulíška Počuť srdcom,
ZŠ s MŠ pre deti a žiakov so sluchovým postihnutím internátna, Drotárska
cesta 48, Bratislava
Vás pozývajú na 23. ročník benefičného koncertu
POČUŤ SRDCOM
pod záštitou Andreja Kisku
prezidenta Slovenskej republiky
29. apríla 2016 o 19,00 hod
Divadlo Aréna Bratislava
V programe účinkujú:
SIMA MARTAUSOVÁ – populárna speváčka
PAVEL BRUCHALA – populárny moderátor
SPEKTRUM – úspešný tanečný klub
NICOLE FRÝBORTOVÁ – vicemajsterka sveta v krasojazde
FIVE FELLAS – silová akrobacia
CIRKUS-KUS – prvá škola nového cirkusu
ANDREJ CHRČEK – Cirkus- Kus
Súbory sluchovo postihnutých detí
RADEK MICHALKO – hudobník (CZ)
VLADO KULÍŠEK - mím a sprievodca programom
_______________________________
Súčasťou podujatia je 24. ročník festivalu záujmovo umeleckej
činnosti sluchovo postihnutých detí 28.4. - 1. 5. 2016 v divadle Aréna
________________________________________________________
Za pomoc pri organizácii podujatia ďakujeme:
Ministerstvo kultúry SR
umelecká agentúra Kvart Trenčín, Autoškola Jaroslav Prekop Trenčín,
Krivák & Co, divadlo Aréna
Madal Bal, DEAF KEBAB, ANEPS, TNdesign
Výročná
správa za rok 2015
Trenčín,
január
2016
1.
Úvod
Poslaním Nadácie Vlada Kulíška Počuť srdcom je
pomoc pri výchove a vzdelávaní sluchovo postihnutých detí na Slovensku.
Najvýznamnejšou súčasťou práce nadácie v roku 2015 bola príprava a
uskutočnenie festivalu záujmovej umeleckej činnosti sluchovo
postihnutých detí a mládeže a benefičného koncertu Počuť srdcom.
2.
Činnosť nadácie
Festival
ZUČ
Vďaka spolupráci so Základnou školou s materskou školou
pre deti a žiakov so sluchovým postihnutím internátna, na Drotárskej
ceste v Bratislave sme uskutočnili už 23. ročník festivalu ZUČ. Tradične
sa podujatie konalo v bratislavskom divadle Aréna v dňoch 7.- 10.5.2015.
Scénickej časti podujatia sa minulý rok zúčastnilo presne 100
účastníkov, z toho bolo 82 detí. Súťažiaci docestovali zo základných
škôl internátnych pre sluchovo postihnuté deti z Bratislavy, Kremnice,
Lučenca, Prešova a Levoče. Stredoškolskú mládež reprezentovali účastníci
zo SOU z Prešova, Kremnice, Bratislavy a Žiaru nad Hronom. Deti a mládež
súťažili v štyroch javiskových umeleckých kategóriach (tanec, pantomíma,
divadlo a rôzne) a aj v kategórii výtvarné umenie a fotografia. Do
výtvarnej súťaže sa zapojilo 120 detí, do fotografickej 24. Vekovo boli
deti rozdelené do 3 skupín - do 12 rokov, od 12-16 rokov a stredoškolská
mládež.
Umeleckú úroveň jednotlivých vystúpení sluchovo postihnutých detí
hodnotila odborná porota v zložení Vlado Kulíšek – predseda a členovia
Peter Vrťo – herec a režisér a Zuzana Harenčáková - tanečný pedagóg. Sme
veľmi radi, že účasť v porote prijal aj človek, ktorý profesionálne v
tejto oblasti pôsobí mnohé roky – pedagogička JAMU v Brne Zoja Mikotová.
Kategóriu výtvarného umenia hodnotila nezávislá porota v zložení
Alexander Pistovčák, Zuzana Boteková a Andrej Botek, kategóriu
fotografie Alexander Pistovčák, Oles Cheresko, Adam Kováč a Monika
Stacho.
Vyhlásenie výsledkov sa uskutočnilo v priestoroch ZŠI-SP na Drotárskej
ceste v Bratislave za účasti členov poroty a ďalších hostí. Z vypísaných
kategórií bol už druhý rok po sebe prekvapivo najväčší záujem o divadlo.
V jednotlivých vekových kategóriach si najvyššie ohodnotenie odniesli
súbory zo ZŠI z Lučenca a SOU Koceľova.
Organizácia takéhoto podujatia v Bratislave je mimoriadne náročná
predovšetkým na cestovanie a dodržiavanie stanoveného napätého časového
harmonogramu. Je zásluhou organizátorov a disciplíny účinkujúcich, že sa
všetko podarilo zosúladiť bez väčších problémov. Organizačný výbor
tvorilo 12 ľudí. Celkovo je možné hodnotiť, že organizačné zabezpečenie
aj umelecká úroveň celého podujatia boli na výbornej úrovni.
Celé podujatie sa podarilo zabezpečiť vďaka pomoci mnohých inštitúcií.
Najväčšiu zásluhu na tom má Ministerstvo kultúry SR a Ministerstvo
školstva SR. Veľké poďakovanie však patrí aj zamestnancom divadla Aréna,
organizácii ANEPS a firmám Madal Bal s.r.o. Bratislava, DEAF Kebab,
advokátskej kancelárii Krivák a Autoškole Prekop Trenčín.
Benefičný
koncert
Súčasťou festivalu ZUČ je už tradične aj benefičný koncert Počuť srdcom.
Záštitu nad 22. ročníkom, ako aj nad celým festivalom, prevzal tohto
roku pán prezident Slovenskej republiky Andrej Kiska.
O úspech koncertu sa
zaslúžili všetci účinkujúci: populárna herečka a speváčka Nela Pocisková,
tanečná skupina Outbreak z Košíc, show dance group Danubia Halo, Halo a
mimická dvojica tYhle Ešlon a Frkl z Čiech. Celým programom sprevádzal
populárny Pavel Bruchala. Sluchovo postihnuté deti zastupovali počas
podujatia súbory z Drotárskej v Bratislave a z Lučenca.
Veľké poďakovanie patrí
tlmočníčke do posunkového jazyka Agáte Čermákovej a hudobníkovi Radkovi
Michalkovi. Koncert mal tradične výbornú umeleckú úroveň k čomu prispelo
aj profesionálne technické zabezpečenie v divadle Aréna.
Podujatie bolo aj
výbornou príležitosťou na prezentáciu práce nadácie, čoho sme využili v
niektorých médiach. Takýmto zviditeľnením sa máme možnosť získať viacej
finančných prostriedkov na našu činnosť.
2% z daní právnických a fyzických
osôb
Veľkú aktivitu vyvíjala nadácia aj v súvislosti s ustanovením zákona o
dani z príjmov o možnosti venovať 2% z dane fyzických osôb a právnických
osôb neziskovým organizáciám. Tohto roku sa nám podarilo získať 758,50
€, čo je o 200,- € viac, ako minulý rok. K svojej činnosti by sme však
potrebovali vyššiu sumu.
Pri získavaní darcov 2% sa nám
zasa osvedčilo osobné oslovovanie významných osobností spoločenského,
podnikateľského a kultúrneho života, u ktorých je predpoklad vyšších
príjmov. Pomohli nám aj reklamné aktivity v médiách a na sociálnych
sieťach. V závere roka sa nadácia zaregistrovala ako príjemca tohto
podielu z daní aj na budúci rok.
Ďalšia činnosť
V roku 2015 pokračovala spolupráca s fondom Dr. Klaun, ktorý pracuje pri
Trenčianskej nadácii. V rámci tohto projektu účinkujú profesionálni
umelci pre postihnuté deti a mládež. Bohužial aj Dr. Klaun bojuje s
nedostatkom financií, takže sa podarilo zorganizovať len 4 predstavení
na školách pre sluchovo postihnuté deti v školách v Prešove, Lučenci, na
Drotárskej ceste a na Hrdličkovej ul. v Bratislave.
3. Hospodárenie
nadácie
Činnosť nadácie sa v roku 2015 riadila schválenou Nadačnou listinou a
schváleným rozpočtom na rok. Z uvedeného vyplývajú aj príjmy a výdavky
nadácie v uplynulom období.
Tohto roku sa nám
nepodarilo naplniť príjmy, ktoré sme predpokladali v našom rozpočte.
Plánovali sme získat z 2% z daní fyzických a právnických osob 1000,- € a
na účet sme dostali len 758,50 €. V oblasti darov a dotácií sme získali
3572,39 € (dotácie 3122.39 € a dary 450,- €), čo je o niečo viacej, ako
sme predpokladali. Ale v oblasti inej podnikateľskej činnosti (vstupné
na benefičný koncert, účastnícky poplatok ZUČ a úroky) sa nám podarilo
získať len 522,86 na miesto plánovaných 800,- €.
Dary našej nadácii poskytli
firma Deaf Kebab, organizácia ANEPS a pani Anna Nagyová. Žiadny dar
nepresiahol výšku 331,- € od toho istého darcu. Okrem toho nefinančným
plnením nám pomohli TN design Trenčín a advokátska kancelária Krivák &
Co.
Celkovo boli príjmy nadácie v
roku 2015 v celkovej výške 5023,75 €. Negatívom bolo, že sme museli
vrátiť časť dotácie z Ministerstva kultúry, keďže nám niektoré náklady (nákup
cien víťazom súťaží ZUČ) neuznali ako oprávnený náklad tejto dotácie.
Prostredníctvom umeleckej
agentúry KVART sa podarilo získať ďalšie prostriedky od sponzorov:
Autoškola Prekop Trenčín a Madal Bal Bratislava. Z týchto peňazí sme
pokryli ďalšie náklady v súvislosti s benefičným koncertom, ako sú
grafické a tlačiarenské práce a cestovné niektorých umelcov na prípravu
a uskutočnenie podujatia.
V oblasti výdavkov bola
najväčšia suma použitá v súvislosti s organizovaním festivalu ZUČ.
Priame náklady nadácie na toto podujatie boli 3340,02 €, z čoho bolo
prepravné detí a poroty na festival 1779,90 €, ceny víťazom 463,33 €,
prenájom divadla 350,- €, stravovanie detí a zaplatenie vláčika
Blaváčika 375,- €. Ďalšie náklady na stravu a ubytovanie boli uhradené z
dotácie Ministerstva školstva, ktorá bola smerovaná priamo na Základnú
školu na Drotárskej ceste.
Okrem toho bolo použitých 200,-
€ na výrobu videozáznamu z podujatia, 125,10 € na cestovné členov poroty
a 106,69 € na administatívne náklady (nákup cartrige do tlačiarne a
výroba víťazných súťažných fotografií).
Na benefičný koncert sme z prostriedkov nadácie vynaložili 637,- €, z
čoho najväčšiu položku tvorila časť prenájmu divadla (350 €) a cestovné
umelcov na podujatí (287,- €). S ďalšími nákladmi na propagáciu,
tlačiarenské práce a cestovné pomohli sponzori.
V oblasti výdavkov bolo na
režijné náklady vynaložených 448,81 € (rozpočet schválený správnou radou
predpokladal 550,- €). Najväčšou položkou bola odmena za účtovníctvo a
výrok auditora (220,- €) a náklady v súvislosti s kampaňou na zisk 2% z
daní fyzických a právnických osôb (reklama a registrácia - 82,- €).
Poplatky za vedenie účtu boli 63,36 €, náklady na cestovné 56,50 € (cestovné
a občerstvenie) a poštovné 26,95 €. Správca nadácie pracoval bez nároku
na odmenu.
Daň z príjmu z úrokov na
vedených účtoch bola v uplynulom roku 0,83 €.
Celkovo bolo v roku 2015
čerpaných z prostriedkov nadácie 4486,66 €. K 31.12.2015 má nadácia
nehmotný investičný majetok (ocenený názov nadácie) vo výške 1 659,69 €,
finančné prostriedky vo výške 11482,18 €, z čoho 6638,78 € je na
termínovanom účte ako základné imanie nadácie, 4656,27 € na bežnom účte
v UniCreditBank Trenčín a 187,13 € v pokladni.
Nadácia nemá žiadne
nadačné fondy a v roku 2015 neposkytla žiadne dary právnickým ani
fyzickým osobám. Hospodárenie nadácie bolo v súlade s rozpočtom
schváleným správnou radou. Keďže výdavky nadácie boli ku koncu roka
nižšie, ako bolo plánované, podarilo sa nadácii nakoniec hospodáriť s
menším ziskom.
Podľa Zákona o dani z príjmov sú príjemcovia 2% z daní právnických a
fyzických osôb, povinní použiť ich najneskôr nasledujúci rok po ich
príjme. Toto ustanovenie naša nadácia napĺňa, čo dokazuje aj nasledujúca
tabuľka:
Prehľad
o získavaní a čerpaní % daní z príjmov
od roku 2010:
Rok
|
získaných |
Rok |
Čerpaných na
účel |
2013 |
730,73 € |
2013 |
nepoužité |
|
|
2014 |
675,- - nákup pomôcok pre krúžky ZUČ na školách, 55,73 – nákup
cien víťazom počas festivalu ZUČ |
2014 |
543,60 € |
2014 |
nepoužité |
|
|
2015 |
463,33-
nákup cien víťazom ZUČ, 80,27 zaplatenie vláčika Blaváčika na
súťaži ZUČ, |
2015 |
758,50 € |
2015 |
nepoužité |
4.
Orgány nadácie a zmeny v nich
Orgány
nadácie pracovali v roku 2015 v tomto zložení:
Predseda správnej rady nadácie:
Mgr. Juraj Čúzy z Bratislavy
Členovia správnej rady nadácie:
PaedDr. Božena Villínová z Bratislavy
PhDr. Anna Nagyová z Bratislavy
Mgr. Jana Hlubovičová z Prešova
PaedDr. Ľuboslava Porubovičová z Lučenca.
Revízor
nadácie:
Mgr. Jana Janošková z Kremnice
Správca
nadácie:
Ing. Vladimír Kulíšek z Trenčína.
V roku
2015 nedošlo k žiadnej zmene v orgánoch nadácie.
5.
Záver
Činnosť Nadácie Vlada Kulíška Počuť srdcom v uplynulom roku bola v
súlade s jej cieľmi a poslaním a riadila sa Zákonom o nadáciach,
Nadačnou listinou a schváleným rozpočtom.
Prílohy výročnej správy:
- Prehľad o príjmoch a
výdavkoch v členení podľa činností
- Výkazy
Výročná správa za rok 2015 bola schválená na zasadaní správnej rady dňa
15.1. 2016
Výročná
správa za rok 2014 bola schválená na zasadaní správnej rady dňa 31.3.
2015
PhDr. Anna Nagyová
PaedDr. Ľuboslava Porubovičová
Mgr. Juraj Čúzy
Mgr. Jana Hlubovičová
PaedDr. Božena Vilínová
Ing. Vladimír Kulíšek
Propozície festivalu ZUČ sluchovo postihnutých
detí
pre školský rok 2015/2016
Článok 1: Miesto a termín konania festivalu:
Bratislava, Divadlo Aréna, 28.4. - 1.5.2016
Článok 2: Usporiadateľ:
Nadácia Vlada Kulíška Počuť srdcom, v spolupráci so ZŠI pre sluchovo
postihnutých v Bratislave na Drotárskej ceste.
Článok 3: Účasť:
Súťažného festivalu záujmovo umeleckej činnosti sa môžu zúčastniť deti
navštevujúce materské, základné a stredné školy pre sluchovo
postihnutých, ako aj integrované triedy v jednotlivých mestách
Slovenskej republiky. Deti nenavštevujúce takéto školy sa môžu festivalu
zúčastniť len s potvrdením lekára o postihnutí sluchu. Členom súboru
môže byť aj súťažiaci s iným postihnutím, maximálne však v počte 25%
členov celého súboru. Zahraniční účastníci sa môžu festivalu zúčastniť
len mimo súťaž.
Článok 4: Prihlášky:
Prihlášky zašlú jednotlivé školy (súbory) do 8.4.2016 na adresu ZŠI pre
sluch. postihnutých, Drotárska cesta 48, 811 04 Bratislava (jurajcuzy@gmail.com),
s uvedením názvu súboru, názvu predstavenia, jeho dĺžky, zaradením do
kategórie, krátkeho obsahu predstavenia, potrebný čas na skúšku, ako aj
menovitého zoznamu členov súboru s dátumom narodenia. Každá škola má
právo v každej súťažnej a vekovej kategórii vyslať len jeden súbor (odporúča
sa uskutočniť školské kolo festivalu). Každá škola môže na súťaž vyslať
maximálne 20 detí. Výnimky môže schváliť usporiadateľ prehliadky po
predchádzajúcej konzultácii. Účastnícky poplatok pre rok 2016 je 7,- €
na žiaka a je splatný pri príchode účastníkov na festival.
Článok 5 : Vekové kategórie:
Každá súťažná kategória sa člení podľa veku súťažiacich na mladších,
starších a stredoškolákov. V mladšej kategórii súťažia deti do 12 rokov,
v staršej deti nad 12 rokov až do ukončenia štúdia na základnej škole.
Rozhodujúci pre posúdenie veku je dátum narodenia vzhľadom ku dňu
konania festivalu. V prípade zmiešaných súborov, môže byť tento zaradený
do kategórie mladších v prípade, ak 75% členov súboru spĺňa podmienky na
zaradenie do kategórie mladších.
Článok 6: Súťažné kategórie:
a) pantomíma - sólo a malé skupiny
V tejto kategórii vystupujú sólisti, dua a tria v oblasti pantomíma a
pohybové divadlo bez použitia iných výrazových prostriedkov. Súťažiaci
predvádzajú ukážky v dĺžke max. 8 min.
b) pantomíma - veľké skupiny
V tejto kategórii vystupujú skupiny v oblasti pantomímy a pohybového
divadla bez použitia iných výrazových prostriedkov s počtom 4 a viac
hercov. Súbory predvádzajú ucelené predstavenie, alebo ukážky v trvaní
max. 15 min.
c) divadlo
V tejto kategórii vystupujú sólisti a skupiny v oblasti divadla za
použitia hovoreného slova a posunkového jazyka. Účinkujúci predvádzajú
ucelené predstavenie, alebo ukážky v trvaní max. 15 min.
d) moderný tanec
V tejto kategórii vystupujú sólisti a skupiny v oblasti moderného tanca
(break, jazz, disco, funky, rap, techno ap.),. Účinkujúci predvádzajú
tance a choreografie v max. dĺžke 8 min.
e) ľudový tanec
V tejto kategórii vystupujú sólisti a skupiny v oblasti ľudového tanca (všetky
regióny Slovenska, tance národnostných menšín, country tance ap.),.
Účinkujúci predvádzajú tance a choreografie v max. dĺžke 8 min.
f) spoločenský tanec
V tejto kategórii vystupujú sólisti a skupiny v oblasti spoločenského
tanca, latinsko- amerických tancov (jive, samba, rumba, cha-cha, passo
doble), a štandartných tancov (polka, valčík, waltze, foxtrot, tango ap.).
Účinkujúci predvádzajú tance a choreografie v max. dĺžke 8 min
g) rôzne
V tejto kategórii vystupujú sólisti a skupiny v oblastiach, ktoré sú
nezaraditeľné do žiadnej z predchadzajúcich kategórií v dĺžke max 8 min.
h) výtvarné umenie
Do tejto kategórie sa môžu zapojiť súťažiaci na školách vo všetkých
výtvarných odboroch, vrátane fotografie. Každá škola môže odoslať
najlepšie výtvarné práce a fotografie v každej vekovej kategórii,
usporiadateľovi festivalu do 8.4.2016 (každá škola môže odoslať
maximálne 5 prác v oblasti fotografie v každej kategórii, počet
výtvarných prác nie je obmedzený).
Porota má právo v prípade nízkej účasti v jednotlivé kategórie zlúčiť.
Článok 7: Porota:
Členov poroty stanovuje usporiadateľ, pričom kladie dôraz na
nezainteresovanosť a odbornosť jednotlivých členov poroty. Každý člen
poroty hodnotí nezávisle, spôsob celkového vyhodnotenia stanoví predseda
poroty.
Článok 8. Vyhodnotenie:
V každej kategórii sa vyhodnocujú prvé, druhé a tretie miesto. Porota má
právo v niektorej kategórii ocenenie neudeliť. V každej vekovej
kategórii bude vyhlásený absolútny víťaz bez ohľadu na súťažnú kategóriu.
Vyhlásené výsledky sú konečné a nie je možné sa proti nim odvolať.
|
|