Nadácia Vlada Kulíška 

Počuť srdcom

2% z daní
nepočujúcim deťom

IČO: 34072713, právna forma – nadácia
Holého 16, Trenčín, 032-6582363
www.kulisek.slovanet.sk


Nadácia Vlada Kulíška Počuť srdcom,
ZŠ s MŠ pre deti a žiakov so sluchovým postihnutím internátna, Drotárska cesta 48, Bratislava

Vás pozývajú na 23. ročník benefičného koncertu
POČUŤ SRDCOM
pod záštitou Andreja Kisku
prezidenta Slovenskej republiky

29. apríla 2016 o 19,00 hod
Divadlo Aréna Bratislava

V programe účinkujú:
SIMA MARTAUSOVÁ – populárna speváčka
PAVEL BRUCHALA – populárny moderátor
SPEKTRUM – úspešný tanečný klub
NICOLE FRÝBORTOVÁ – vicemajsterka sveta v krasojazde
FIVE FELLAS – silová akrobacia
CIRKUS-KUS – prvá škola nového cirkusu
ANDREJ CHRČEK – Cirkus- Kus
Súbory sluchovo postihnutých detí
RADEK MICHALKO – hudobník (CZ)
VLADO KULÍŠEK - mím a sprievodca programom

_______________________________
Súčasťou podujatia je 24. ročník festivalu záujmovo umeleckej činnosti sluchovo postihnutých detí 28.4. - 1. 5. 2016 v divadle Aréna
________________________________________________________
Za pomoc pri organizácii podujatia ďakujeme:
Ministerstvo kultúry SR
umelecká agentúra Kvart Trenčín, Autoškola Jaroslav Prekop Trenčín, Krivák & Co, divadlo Aréna


Madal Bal, DEAF KEBAB, ANEPS, TNdesign
 


 

 Výročná správa za rok 2015

 Trenčín, január 2016

 

1.    Úvod

 Poslaním Nadácie Vlada Kulíška Počuť srdcom je pomoc pri výchove a vzdelávaní sluchovo postihnutých detí na Slovensku. Najvýznamnejšou súčasťou práce nadácie v roku 2015 bola príprava a uskutočnenie festivalu záujmovej umeleckej činnosti sluchovo postihnutých detí a mládeže a benefičného koncertu Počuť srdcom. 
 

 2. Činnosť nadácie

 Festival ZUČ

Vďaka spolupráci so Základnou školou s materskou školou pre deti a žiakov so sluchovým postihnutím internátna, na Drotárskej ceste v Bratislave sme uskutočnili už 23. ročník festivalu ZUČ. Tradične sa podujatie konalo v bratislavskom divadle Aréna v dňoch 7.- 10.5.2015.

         Scénickej časti podujatia sa minulý rok zúčastnilo presne 100 účastníkov, z toho bolo 82 detí. Súťažiaci docestovali zo základných škôl internátnych pre sluchovo postihnuté deti z Bratislavy, Kremnice, Lučenca, Prešova a Levoče. Stredoškolskú mládež reprezentovali účastníci zo SOU z Prešova, Kremnice, Bratislavy a Žiaru nad Hronom. Deti a mládež súťažili v štyroch javiskových umeleckých kategóriach (tanec, pantomíma, divadlo a rôzne) a aj v kategórii výtvarné umenie a fotografia. Do výtvarnej súťaže sa zapojilo 120 detí, do fotografickej 24. Vekovo boli deti rozdelené do 3 skupín - do 12 rokov, od 12-16 rokov a stredoškolská mládež.

         Umeleckú úroveň jednotlivých vystúpení sluchovo postihnutých detí hodnotila odborná porota v zložení Vlado Kulíšek – predseda a členovia Peter Vrťo – herec a režisér a Zuzana Harenčáková - tanečný pedagóg. Sme veľmi radi, že účasť v porote prijal aj človek, ktorý profesionálne v tejto oblasti pôsobí mnohé roky – pedagogička JAMU v Brne Zoja Mikotová. Kategóriu výtvarného umenia hodnotila nezávislá porota v zložení Alexander Pistovčák, Zuzana Boteková a Andrej Botek, kategóriu fotografie Alexander Pistovčák, Oles Cheresko, Adam Kováč a Monika Stacho.
Vyhlásenie výsledkov sa uskutočnilo v priestoroch ZŠI-SP na Drotárskej ceste v Bratislave za účasti členov poroty a ďalších hostí. Z vypísaných kategórií bol už druhý rok po sebe prekvapivo najväčší záujem o divadlo. V jednotlivých vekových kategóriach si najvyššie ohodnotenie odniesli súbory zo ZŠI z Lučenca a SOU Koceľova.

         Organizácia takéhoto podujatia v Bratislave je mimoriadne náročná predovšetkým na cestovanie a dodržiavanie stanoveného napätého časového harmonogramu. Je zásluhou organizátorov a disciplíny účinkujúcich, že sa všetko podarilo zosúladiť bez väčších problémov. Organizačný výbor tvorilo 12 ľudí. Celkovo je možné hodnotiť, že organizačné zabezpečenie aj umelecká úroveň celého podujatia boli na výbornej úrovni.

         Celé podujatie sa podarilo zabezpečiť vďaka pomoci mnohých inštitúcií. Najväčšiu zásluhu na tom má Ministerstvo kultúry SR a Ministerstvo školstva SR. Veľké poďakovanie však patrí aj zamestnancom divadla Aréna, organizácii ANEPS a firmám Madal Bal s.r.o. Bratislava, DEAF Kebab, advokátskej kancelárii Krivák a Autoškole Prekop Trenčín.

Benefičný koncert

Súčasťou festivalu ZUČ je už tradične aj benefičný koncert Počuť srdcom. Záštitu nad 22. ročníkom, ako aj nad celým festivalom, prevzal tohto roku pán prezident Slovenskej republiky Andrej Kiska.

          O úspech koncertu sa zaslúžili všetci účinkujúci: populárna herečka a speváčka Nela Pocisková, tanečná skupina Outbreak z Košíc, show dance group Danubia Halo, Halo a mimická dvojica tYhle Ešlon a Frkl z Čiech. Celým programom sprevádzal populárny Pavel Bruchala. Sluchovo postihnuté deti zastupovali počas podujatia súbory z Drotárskej v Bratislave a z Lučenca.

          Veľké poďakovanie patrí tlmočníčke do posunkového jazyka Agáte Čermákovej a hudobníkovi Radkovi Michalkovi. Koncert mal tradične výbornú umeleckú úroveň k čomu prispelo aj profesionálne technické zabezpečenie v divadle Aréna.

          Podujatie bolo aj výbornou príležitosťou na prezentáciu práce nadácie, čoho sme využili v niektorých médiach. Takýmto zviditeľnením sa máme možnosť získať viacej finančných prostriedkov na našu činnosť.


2
% z daní právnických a fyzických osôb

Veľkú aktivitu vyvíjala nadácia aj v súvislosti s ustanovením zákona o dani z príjmov o možnosti venovať 2% z dane fyzických osôb a právnických osôb neziskovým organizáciám. Tohto roku sa nám podarilo získať 758,50 €, čo je o 200,- € viac, ako minulý rok. K svojej činnosti by sme však potrebovali vyššiu sumu.

         Pri získavaní darcov 2% sa nám zasa osvedčilo osobné oslovovanie významných osobností spoločenského, podnikateľského a kultúrneho života, u ktorých je predpoklad vyšších príjmov. Pomohli nám aj reklamné aktivity v médiách a na sociálnych sieťach. V závere roka sa nadácia zaregistrovala ako príjemca tohto podielu z daní aj na budúci rok.

Ďalšia činnosť

V roku 2015 pokračovala spolupráca s fondom Dr. Klaun, ktorý pracuje pri Trenčianskej nadácii. V rámci tohto projektu účinkujú profesionálni umelci pre postihnuté deti a mládež. Bohužial aj Dr. Klaun bojuje s nedostatkom financií, takže sa podarilo zorganizovať len 4 predstavení na školách pre sluchovo postihnuté deti v školách v Prešove, Lučenci, na Drotárskej ceste a na Hrdličkovej ul. v Bratislave.


3. Hospodárenie nadácie

           Činnosť nadácie sa v roku 2015 riadila schválenou Nadačnou listinou a schváleným rozpočtom na rok. Z uvedeného vyplývajú aj príjmy a výdavky nadácie v uplynulom období.

          Tohto roku sa nám nepodarilo naplniť príjmy, ktoré sme predpokladali v našom rozpočte. Plánovali sme získat z 2% z daní fyzických a právnických osob 1000,- € a na účet sme dostali len 758,50 €. V oblasti darov a dotácií sme získali 3572,39 € (dotácie 3122.39 € a dary 450,- €), čo je o niečo viacej, ako sme predpokladali. Ale v oblasti inej podnikateľskej činnosti (vstupné na benefičný koncert, účastnícky poplatok ZUČ a úroky) sa nám podarilo získať len 522,86 na miesto plánovaných 800,- €.

         Dary našej nadácii poskytli firma Deaf Kebab, organizácia ANEPS a pani Anna Nagyová. Žiadny dar nepresiahol výšku 331,- € od toho istého darcu. Okrem toho nefinančným plnením nám pomohli TN design Trenčín a advokátska kancelária Krivák & Co.

         Celkovo boli príjmy nadácie v roku 2015 v celkovej výške 5023,75 €. Negatívom bolo, že sme museli vrátiť časť dotácie z Ministerstva kultúry, keďže nám niektoré náklady (nákup cien víťazom súťaží ZUČ) neuznali ako oprávnený náklad tejto dotácie.

         Prostredníctvom umeleckej agentúry KVART sa podarilo získať ďalšie prostriedky od sponzorov: Autoškola Prekop Trenčín a Madal Bal Bratislava. Z týchto peňazí sme pokryli ďalšie náklady v súvislosti s benefičným koncertom, ako sú grafické a tlačiarenské práce a cestovné niektorých umelcov na prípravu a uskutočnenie podujatia.

         V oblasti výdavkov bola najväčšia suma použitá v súvislosti s organizovaním festivalu ZUČ. Priame náklady nadácie na toto podujatie boli 3340,02 €, z čoho bolo prepravné detí a poroty na festival 1779,90 €, ceny víťazom 463,33 €, prenájom divadla 350,- €, stravovanie detí a zaplatenie vláčika Blaváčika 375,- €. Ďalšie náklady na stravu a ubytovanie boli uhradené z dotácie Ministerstva školstva, ktorá bola smerovaná priamo na Základnú školu na Drotárskej ceste.

         Okrem toho bolo použitých 200,- € na výrobu videozáznamu z podujatia, 125,10 € na cestovné členov poroty a 106,69 € na administatívne náklady (nákup cartrige do tlačiarne a výroba víťazných súťažných fotografií).
Na benefičný koncert sme z prostriedkov nadácie vynaložili 637,- €, z čoho najväčšiu položku tvorila časť prenájmu divadla (350 €) a cestovné umelcov na podujatí (287,- €). S ďalšími nákladmi na propagáciu, tlačiarenské práce a cestovné pomohli sponzori.

         V oblasti výdavkov bolo na režijné náklady vynaložených 448,81 € (rozpočet schválený správnou radou predpokladal 550,- €). Najväčšou položkou bola odmena za účtovníctvo a výrok auditora (220,- €) a náklady v súvislosti s kampaňou na zisk 2% z daní fyzických a právnických osôb (reklama a registrácia - 82,- €). Poplatky za vedenie účtu boli 63,36 €, náklady na cestovné 56,50 € (cestovné a občerstvenie) a poštovné 26,95 €. Správca nadácie pracoval bez nároku na odmenu.

          Daň z príjmu z úrokov na vedených účtoch bola v uplynulom roku 0,83 €.
         Celkovo bolo v roku 2015 čerpaných z prostriedkov nadácie 4486,66 €. K 31.12.2015 má nadácia nehmotný investičný majetok (ocenený názov nadácie) vo výške 1 659,69 €, finančné prostriedky vo výške 11482,18 €, z čoho 6638,78 € je na termínovanom účte ako základné imanie nadácie, 4656,27 € na bežnom účte v UniCreditBank Trenčín a 187,13 € v pokladni.

          Nadácia nemá žiadne nadačné fondy a v roku 2015 neposkytla žiadne dary právnickým ani fyzickým osobám. Hospodárenie nadácie bolo v súlade s rozpočtom schváleným správnou radou. Keďže výdavky nadácie boli ku koncu roka nižšie, ako bolo plánované, podarilo sa nadácii nakoniec hospodáriť s menším ziskom.
Podľa Zákona o dani z príjmov sú príjemcovia 2% z daní právnických a fyzických osôb, povinní použiť ich najneskôr nasledujúci rok po ich príjme. Toto ustanovenie naša nadácia napĺňa, čo dokazuje aj nasledujúca tabuľka:


 
Prehľad o získavaní a čerpaní % daní z príjmov od roku 2010:

Rok

 

získaných

Rok

Čerpaných na účel

2013 730,73 €

2013

nepoužité

 

 

2014 675,- - nákup pomôcok pre krúžky ZUČ na školách, 55,73 – nákup cien víťazom počas festivalu ZUČ

2014

543,60 €

2014

nepoužité

 

 

2015

463,33-  nákup cien víťazom ZUČ, 80,27 zaplatenie vláčika Blaváčika na súťaži ZUČ,

2015

758,50 €

2015

nepoužité

4. Orgány nadácie a zmeny v nich

     

Orgány nadácie pracovali v roku 2015 v tomto zložení:
Predseda správnej rady nadácie:
Mgr. Juraj Čúzy z Bratislavy

Členovia správnej rady nadácie:
PaedDr. Božena Villínová z Bratislavy
PhDr. Anna Nagyová z Bratislavy
Mgr. Jana Hlubovičová z Prešova
PaedDr. Ľuboslava Porubovičová z Lučenca.

Revízor nadácie:
Mgr. Jana Janošková z Kremnice

Správca nadácie:
Ing. Vladimír Kulíšek z Trenčína.

V roku 2015 nedošlo k žiadnej zmene v orgánoch nadácie.

 5. Záver

Činnosť Nadácie Vlada Kulíška Počuť srdcom v uplynulom roku bola v súlade s jej cieľmi a poslaním a riadila sa Zákonom o nadáciach, Nadačnou listinou a schváleným rozpočtom.

 

Prílohy  výročnej správy:

- Prehľad o príjmoch a výdavkoch v členení podľa činností
- Výkazy
Výročná správa za rok 2015 bola schválená na zasadaní správnej rady dňa 15.1. 2016

Výročná správa za rok 2014 bola schválená na zasadaní správnej rady dňa 31.3. 2015

PhDr. Anna Nagyová                                                      PaedDr. Ľuboslava Porubovičová



Mgr. Juraj Čúzy                                                                 Mgr. Jana Hlubovičová



PaedDr. Božena Vilínová                                                    Ing. Vladimír Kulíšek

 

Propozície festivalu ZUČ sluchovo postihnutých detí
pre školský rok 2015/2016


Článok 1: Miesto a termín konania festivalu:

Bratislava, Divadlo Aréna, 28.4. - 1.5.2016

Článok 2: Usporiadateľ:

Nadácia Vlada Kulíška Počuť srdcom, v spolupráci so ZŠI pre sluchovo postihnutých v Bratislave na Drotárskej ceste.

Článok 3: Účasť:

Súťažného festivalu záujmovo umeleckej činnosti sa môžu zúčastniť deti navštevujúce materské, základné a stredné školy pre sluchovo postihnutých, ako aj integrované triedy v jednotlivých mestách Slovenskej republiky. Deti nenavštevujúce takéto školy sa môžu festivalu zúčastniť len s potvrdením lekára o postihnutí sluchu. Členom súboru môže byť aj súťažiaci s iným postihnutím, maximálne však v počte 25% členov celého súboru. Zahraniční účastníci sa môžu festivalu zúčastniť len mimo súťaž.

Článok 4: Prihlášky:

Prihlášky zašlú jednotlivé školy (súbory) do 8.4.2016 na adresu ZŠI pre sluch. postihnutých, Drotárska cesta 48, 811 04 Bratislava (jurajcuzy@gmail.com), s uvedením názvu súboru, názvu predstavenia, jeho dĺžky, zaradením do kategórie, krátkeho obsahu predstavenia, potrebný čas na skúšku, ako aj menovitého zoznamu členov súboru s dátumom narodenia. Každá škola má právo v každej súťažnej a vekovej kategórii vyslať len jeden súbor (odporúča sa uskutočniť školské kolo festivalu). Každá škola môže na súťaž vyslať maximálne 20 detí. Výnimky môže schváliť usporiadateľ prehliadky po predchádzajúcej konzultácii. Účastnícky poplatok pre rok 2016 je 7,- € na žiaka a je splatný pri príchode účastníkov na festival.

Článok 5 : Vekové kategórie:

Každá súťažná kategória sa člení podľa veku súťažiacich na mladších, starších a stredoškolákov. V mladšej kategórii súťažia deti do 12 rokov, v staršej deti nad 12 rokov až do ukončenia štúdia na základnej škole. Rozhodujúci pre posúdenie veku je dátum narodenia vzhľadom ku dňu konania festivalu. V prípade zmiešaných súborov, môže byť tento zaradený do kategórie mladších v prípade, ak 75% členov súboru spĺňa podmienky na zaradenie do kategórie mladších.

Článok 6: Súťažné kategórie:

a) pantomíma - sólo a malé skupiny
V tejto kategórii vystupujú sólisti, dua a tria v oblasti pantomíma a pohybové divadlo bez použitia iných výrazových prostriedkov. Súťažiaci predvádzajú ukážky v dĺžke max. 8 min.
b) pantomíma - veľké skupiny
V tejto kategórii vystupujú skupiny v oblasti pantomímy a pohybového divadla bez použitia iných výrazových prostriedkov s počtom 4 a viac hercov. Súbory predvádzajú ucelené predstavenie, alebo ukážky v trvaní max. 15 min.
c) divadlo
V tejto kategórii vystupujú sólisti a skupiny v oblasti divadla za použitia hovoreného slova a posunkového jazyka. Účinkujúci predvádzajú ucelené predstavenie, alebo ukážky v trvaní max. 15 min.
d) moderný tanec
V tejto kategórii vystupujú sólisti a skupiny v oblasti moderného tanca (break, jazz, disco, funky, rap, techno ap.),. Účinkujúci predvádzajú tance a choreografie v max. dĺžke 8 min.
e) ľudový tanec
V tejto kategórii vystupujú sólisti a skupiny v oblasti ľudového tanca (všetky regióny Slovenska, tance národnostných menšín, country tance ap.),. Účinkujúci predvádzajú tance a choreografie v max. dĺžke 8 min.
f) spoločenský tanec
V tejto kategórii vystupujú sólisti a skupiny v oblasti spoločenského tanca, latinsko- amerických tancov (jive, samba, rumba, cha-cha, passo doble), a štandartných tancov (polka, valčík, waltze, foxtrot, tango ap.). Účinkujúci predvádzajú tance a choreografie v max. dĺžke 8 min
g) rôzne
V tejto kategórii vystupujú sólisti a skupiny v oblastiach, ktoré sú nezaraditeľné do žiadnej z predchadzajúcich kategórií v dĺžke max 8 min.
h) výtvarné umenie
Do tejto kategórie sa môžu zapojiť súťažiaci na školách vo všetkých výtvarných odboroch, vrátane fotografie. Každá škola môže odoslať najlepšie výtvarné práce a fotografie v každej vekovej kategórii, usporiadateľovi festivalu do 8.4.2016 (každá škola môže odoslať maximálne 5 prác v oblasti fotografie v každej kategórii, počet výtvarných prác nie je obmedzený).
Porota má právo v prípade nízkej účasti v jednotlivé kategórie zlúčiť.

Článok 7: Porota:

Členov poroty stanovuje usporiadateľ, pričom kladie dôraz na nezainteresovanosť a odbornosť jednotlivých členov poroty. Každý člen poroty hodnotí nezávisle, spôsob celkového vyhodnotenia stanoví predseda poroty.

Článok 8. Vyhodnotenie:

V každej kategórii sa vyhodnocujú prvé, druhé a tretie miesto. Porota má právo v niektorej kategórii ocenenie neudeliť. V každej vekovej kategórii bude vyhlásený absolútny víťaz bez ohľadu na súťažnú kategóriu. Vyhlásené výsledky sú konečné a nie je možné sa proti nim odvolať.
 

 

Hore ]